Opnieuw gaat de HTM de tramrails verleggen. Ze
komen weer dichter op de gevels van de Phoenixstraat. Deze klus is in mei
geklaard. De trams blijven daar rijden tot zij in 2015 naar hun definitieve
plek gaan. Tegen die tijd krijgen we een
halte “Station” die een stuk noordelijker ligt dan de huidige tramhalte, zelfs
dichter bij de binnenstad dan de vroegere.
De nieuwe halte komt bij het nieuwe bestuurskantoor, annex het nieuwe
station. Tot zover alles fijn.
De tram ter hoogte van de Binnenwatersloot |
Maar in de tussentijd is er wel het een en
ander veranderd op het punt van halte-afstanden. Die zijn hier en daar groter
geworden. Dat is beleid. Naarmate de tram minder stopt kan hij lekkerder
doorrijden en is hij sneller op zijn eindpunt. Leuk voor de mensen die in de
tram zitten, minder leuk voor degenen die willen in- of uitstappen. Zij moeten
vaak verder lopen.
Het grootste gat zit nu tussen de halte
“Prinsenhof” (vroeger heette die “Schoolstraat”) en de halte bij de ingang van
het huidige station. Ooit lag daartussen de stop “Binnenwatersloot”, entree
naar de stad. Die halte is tot ergernis van de winkels en horeca daar al
langere tijd opgeheven. De
Binnenwatersloot werd in 2011 al eens helemaal afgesloten voor al het
doorgaande verkeer.
Nieuwe situatie, nieuwe kans. Zou je zeggen.
Daarom HTM, ligt het niet voor de hand in de tussenliggende jaren de halte “
Binnnenwatersloot” weer in ere te herstellen?
Blije winkeliers, blije horeca, blije bewoners uit Delft Zuid die weer
dicht bij de binnenstad kunnen in-en uitstappen. Het gaat om een kleine drie
jaar, niet helemaal niks. In tijden van crisis waar de winkeliers het
toch al niet breed hebben een mooie oppepper.
guwie
geplaatst 2 februari 2013
Geen opmerkingen:
Een reactie posten