zaterdag 2 februari 2013

Tramhalte


Opnieuw gaat de HTM de tramrails verleggen. Ze komen weer dichter op de gevels van de Phoenixstraat. Deze klus is in mei geklaard. De trams blijven daar rijden tot zij in 2015 naar hun definitieve plek gaan.  Tegen die tijd krijgen we een halte “Station” die een stuk noordelijker ligt dan de huidige tramhalte, zelfs dichter bij de binnenstad dan de vroegere.  De nieuwe halte komt bij het nieuwe bestuurskantoor, annex het nieuwe station. Tot zover alles fijn.

De tram ter hoogte van de Binnenwatersloot
Maar in de tussentijd is er wel het een en ander veranderd op het punt van halte-afstanden. Die zijn hier en daar groter geworden. Dat is beleid. Naarmate de tram minder stopt kan hij lekkerder doorrijden en is hij sneller op zijn eindpunt. Leuk voor de mensen die in de tram zitten, minder leuk voor degenen die willen in- of uitstappen. Zij moeten vaak verder lopen.

Het grootste gat zit nu tussen de halte “Prinsenhof” (vroeger heette die “Schoolstraat”) en de halte bij de ingang van het huidige station. Ooit lag daartussen de stop “Binnenwatersloot”, entree naar de stad.  Die halte is  tot ergernis van de winkels en horeca daar al langere tijd opgeheven.  De Binnenwatersloot werd in 2011 al eens helemaal afgesloten voor al het doorgaande verkeer. 

Nieuwe situatie, nieuwe kans. Zou je zeggen. Daarom HTM, ligt het niet voor de hand in de tussenliggende jaren de halte “ Binnnenwatersloot” weer in ere te herstellen?  Blije winkeliers, blije horeca, blije bewoners uit Delft Zuid die weer dicht bij de binnenstad kunnen in-en uitstappen. Het gaat om een kleine drie jaar, niet helemaal niks. In tijden van crisis waar de winkeliers het toch al niet breed hebben een mooie oppepper.

guwie



geplaatst 2 februari 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten